13 Mayıs 2022 Cuma

SİGORTA İŞİNDEN PARA KAZANMAK




             Hani bir trafık kazası geçirdiğinizde sizi ilk arayanlar sevdikleriniz ve sizi tanıyanlardır ya. 


             Öyle değil:)) 

             Özellikle ilk yıllarda yoğun bir şekilde arayanlar vardır. Düşünün hatırlayacaksınız. Belki de çok rahatsız olduğunuz kişiler. Kötü bir haberim var ki 8 yıl boyunca aranacaksınız.

               Okuyanlar içinde trafik kazası geçirmiş olanlar varsa, zaman zaman sinirlerini zıplatan bu insanların neden onları bu kadar rahatsız ettiklerine akıl sır erdirememişlerdir. 

              Bu kabus olmalı bi türlü kurtulamıyorum diyeniniz de vardır tabii. Bir gün konuştuğum kazazede, ne kadar bıktığından bahsetmişti. Ben de en kısa zamanda telefonu kapatmamız için. "Bir şey yok" cevabını biz sormadan vermelisiniz demiştim. Aslında sizden öğrenmek istediğimiz tek şey bu. 

Kazada bir yaralanmanız oldu mu?
Bir sakatlık yaşadınız mı ya da ameliyat oldunuz mu?

             "Bir şey yok" 

              Sihirli kelimeler bunlar oysa ki. O kelimeleri söylediğinizde, telefon en kısa sürede kapanıyor. Eğer söylemez sinirlenir daha fazla şey öğrenmek isterseniz ya da başka şeyler söylerseniz konuşma uzuyor da uzuyor.

              Bizler de sizlerin sağlığını, ne durumda olduğunuzu merak ediyoruz hatta en sevdikleriniz kadar merak içindeyiz. Belki bir yardıma ihtiyacınız olur diye de düşünüyoruz. Kaza geçiren mağdurlar yanlış davrandıkları için, bazen de yapmaları gerekenleri yapmadıkları için hak kaybına uğrayabiliyorlar. İşte biz sizleri bu yüzden de rahatsız ediyoruz. Bir de böyle düşünün.

                Kişi kaza geçirdiğinde, yolcu ise her şekilde haklı oluyor. Bazen bunu bilmeyebiliyorlar. Bazen de meydana gelen yaralanmanın cezasını direksiyon başındaki arkadaşlarına ödetileceğini düşünüp sessiz kalıyor, hakları için bir şey yapmıyorlar. Kazaya ne sebep olursa olsun, şayet şoför alkollü değilse ondan herhangi bir ücret alınmıyor.

                Yıllarca ödenen zorunlu trafik sigortalarında, bu tür yaralanmalar da sigorta altına alınıyor     fakat insanlar başlarına böyle bir kaza gelmeden bunu bilmiyorlar. 

                 Bazen de trafik kazasında, kazaya sebep olan araç kaçıp gidiyor bulunamıyor. Şimdi nereden bulacağız da hakkımızı alacağız diye düşünen mağdur, şikayetçi olmayabiliyor. Oysa ki çarpan kişi bilinmiyor olsa bile, yaralanmanızın karşılığı olan tazminat tutarını yine de alabiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey, olayı kayda geçirmek. Bunun için de 6 ay süre tanınmış. 

                 Bedensel sakatlanmalarla ilgili yapılan danışmanlık hizmetleri de bedensel hasar ve danışmanlık sigorta müşavirleri tarafından gerçekleştiriliyor. Kazada mağdur olan kişilerin, karşı tarafın sigorta şirketlerinden alacakları tazminatla ilgili süreci takip etmek de bir iş alanı. 

                 Benim çalıştığım firmanın kuruluşu da bir kazaya dayanıyor. Firma sahibi yıllar önce bir trafik kazası geçiriyor ve o zaman karşı tarafın sigorta şirketi kendisine bir ödeme yapıyor. Bu alanda bir iş yapabileceğini fark ediyor ve kendi adına bedensel hasar danışmanlık şirketi kuruyor.

                  Açıkçası, ben de böyle bir iş yapmadan önce bu sektörün varlığından haberdar değildim. Ancak başlayınca bazı şeyleri öğrenmiş oldum. Bu sektörün oldukça kazançlı bir iş olduğunu da belirtmek isterim.

                   Neyse çalıştığım süre boyunca her gün yüzlerce insanla telefonda görüştüm. Bazıları çok kibardı bazıları baya sinirliydi. Çoğunlukla sabırla dinlediler ve ben de sabırla onların anlattıkları -kimi zaman oldukça acıklı- kaza hikayelerini dinledim. Yardımcı olmaya çalıştım.

                   Bazılarına söyleyecek bir şey bulamıyor insan. Eşi vefat etmiş, çocuğu, annesi ya da babası. Hiçbir tazminat, hiçbir teselli onları geri getiremez biliyorsun fakat yine de işin olduğu için yapmak zorundasın. Birilerinin onlara yardımcı olması gerekiyor çünkü. 

                    Bir keresinde telefonda konuştuğum genç bir adam bana "Hangi kazayı soruyorsunuz?" diye cevap verince "Sık sık kaza mı geçiriyorsunuz efendim" diye cevap vermiş bulundum. Öncesinde konuştuğum onlarca kişi zarar görmemişti. "Yaralanmadıysanız sorun yok" dedim. O da "Yaralandım evet" dedi. Buyurun sizi dinliyorum deyince olayı anlatmaya başladı. Trafik ışıklarında durduğu esnada, freni patlayan bir beton mikserinin bacaklarını ezdiğini ve artık iki bacağının da olmadığını söylerken sesi titriyordu. Gözlerinin yaşardığını görüyor gibiydim. Ben ne diyeceğimi bilemedim. Benim de gözlerim sulandı neredeyse ağlayacaktım. Sesim titredi mi bilmiyorum. Sanki geçici bir şey yaşamış gibi, sanki atlatacağına inanarak konuşmaya çalıştım. Olaya odaklandım ve sadece yapabilecekleri konusunda bilgilendirdim. Hala aklıma arada geliyor. Ne yapıyor acaba diye. İnsanın böyle bir kaza yaşayıp böylesine korkunç bir acıyı yaşaması bir yana, bundan sonra hayatına devam etmesi de kolay değil. 

                    Bu tür hayatlara da tanık oldum işte. 

Sigorta işine artık evde devam ediyorum. Trafik kazası geçirdiyseniz ve yardıma ihtiyacınız varsa beni arayın.


             

28 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yıllar önce torunuma bir özel otomobil çarpmıştı. Kaza hem hastaneye hem de hastane polisine intikal etmişti. Kaza çok hafif atlatıldığı için şikayetçi olmamıştık. Ancak sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi yıllarca sigorta şirketlerince çok arandık. Sigortadan arayanların istediği cevabı vermedik. Şimdilerde pek aranmıyoruz.

    Bu yararlı paylaşım için kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki yaralanma olmaması şükür sebebi. Ben öyle vakalara şahit oldum ki gerçekten çok zor. Geçmiş olsun, sağlıktan önemli bir şey yok tabii ki.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Yazınızı tekrar daha dikkatli incelemek üzere sayfanıza geleceğim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler. Her zaman beklerim efendim.

      Sil
  3. Her sakatlanmada tazminat ödeniyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sakatlanmada tazminat ödenmiyor. Bunun da şartları var. Ameliyatlık bir durum varsa ödeniyor. Tek taraflı kaza olmaması gerek filan gibi şartlar var. Bunu daha ayrıntılı bir şekilde anlatmayı düşünüyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Tatsız ama bir o kadar da bilgi sahibi olmamız gereken konular. Çokkk teşekkürler bu faydalı içerik için. 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın içinden bu da. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Ben de bir sigorta şirketinde çalışmıştım, az çok bu olayları biliyorum. Yıllar önce ben de yolcu olarak bir kaza geçirmiştim ama o zaman bu olaylar gündemde değildi sanırım hiç aranmadım. Maalesef baskasının aracında görevli olarak çıktığı yolda yeğenim kaza geçirdi ve omuriliği zedelendiği için artık yürüyemiyor. Ve 7 sene oldu hala mahkemesi devam ediyormuş, karşı taraf 8 de 8 kusurlu olduğu halde. Pes dedim!.
    İşiniz zor biliyorum. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeğenininz için çok üzüldüm. İnşallah iyileşir. Tıpta çok farklı gelişmeler olabiliyor. Yalnız mahkemenin bu kadar uzaması şaşırtıcı. Yolcu olduğu için her halükarda tazminat alabiliyor. Bazen karşı tarafın sigorta şirketi çeşitli bahanelerle olayı uzatabiliyor. İlginç vakalarla da karşılaştım. Bir kazada arabadakilerin hepsi ölüyor ilginç bir şekilde hepsine kalp krizi denilmiş. Düşününce insan şüphe içinde kalıyor. Yani o kadar insana kalp krizi denmesi....
      Bu tip kazalarla ilgili hem avukatlar hem bedensel hasar danışmanlık şirketleri çalışıyor. Bazı avukatlar beni gerçekten de çok şaşırttılar. Davaları bazen uzatabiliyorlar. Bilinçli demek istemiyorum fakat uzaması mağdur için yıpratıcı oluyor.Ne kadar faiziyle tazminat alınsa da TL olduğu için değeri düşebiliyor.

      Sil
  6. Allah yardım etsin. Çok zor. Sağlığımız yerindeyse ve elimiz kolumuz sağlamsa her gün şükretmemiz lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce sağlık laf olsun diye söylenmiyor. Sağlık yoksa hiçbir şeyin önemi yok diyor insan. Bu benim konuştuğum kişi maddi imkanları yüksek biriydi. Alacağı tazminat da çok yüksek.

      Sil
  7. oyyyy aman yaa sondaki olay çok fena imiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle insan ne diyeceğini şaşırıyor.

      Sil
  8. Gerçekten yararlı bilgiler. Bazen tesadüfen haberlerde benzeri şeyler okuyorum. Bilmediğimiz pek çok hak var.

    YanıtlaSil
  9. Her işin bir zorluğu vardır. Sizinki de sonda anlattığınız hikayelerini dinleyip acılarına ortak olmak sanırım. Biz hayatta hiçbir şey başımıza gelmez sanıyoruz. Hep bir başkası yaralanır, hep başkası ölür, hep başkasının başına bir şey gelir ama maalesef o döngü bir gün bizim kapımızı da çalıyor. Size kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi işi yapsam galiba hep farklı hikayelere şahit oldum, kimi hüzünlü kimi neşeli.

      Sil
    2. Hayat maalesef böyle bir şey..

      Sil
  10. Selamlar, annemin kazası sonrası telefonda konuştuğum sigortacılardan bu konu hakkında bilgi edindim. Telefonları hastaneden mi adliyeden mi alıyorlar bilmiyorum ama herhalde 10-15 civarında telefon almışımdır. Bu konu hakkında bilgi sahibi olmak çok önemli, kazanın ne zaman geleceği hiç mi hiç belli olmuyor. İşlerinizde kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Fazlasıyla aydınlatıcı bir konu olmuş :) Teşekkür ederim. Bu arada momentos'un radyo programından geliyorum. Bloğunuzu takibe aldım bundan sonra sık sık uğrarım :)

    YanıtlaSil
  12. Böyle bir sigorta danışmanlık alanından ben haberdârdım ama Allâh'a şükür hiç ihtiyacım olmadı. Ancak yazdıklarınızda çok haklısınız. Bizim insanımız kendisine küçük puntolarla sunulan imkanların farkında da değil çoğu zaman. O konuda bir bilimsel okuryazarlık kültürümüz eksik ama her geçen gün bilinçleniyor artık insanlar...

    Çok para kazanıyorsunuz herhalde güncel yazı da girin arada. :)

    YanıtlaSil
  13. Ya sorma o işi bıraktım ben. Asgari ücreti çok gördüler :) Bulduğum mağdurlardan bi şey kazanamadım. Prim filan da alamadım. Benden sonra naptılar bilmiyorum.

    YanıtlaSil