25 Mart 2018 Pazar

BLOGGERLAR NASIL İNSANLAR

                                              
              Blog açmak isteyenlere tavsiyem, hiç tereddüt etmesinler ve vakit kaybetmesinler. Açıkçası bu konuda en korkak olabilecek insanlardan biri olmama rağmen bunu başardığıma bazen inanamamakla birlikte iyi ki açmışım diyorum.

               Neden korkuyordum?

               Öncelikle duygularımın ve fikirlerimin insanlar tarafından bilinmesi beni biraz ürkütmüştür. Özellikle de internette bunları paylaşmak benim için oldukça korkutucu. İnternet ile ilgili çok yoğun kaygılarım var. Bunların tamamını paylaşacak olsam, sanırım biraz deli olduğumu düşünebilirsiniz. Neyse bunları da biraz aşmış durumdayım. Bu konudaki korkularımın biraz olsun azaldığını söyleyebilirim.

                Çok olumsuz eleştiriler alabileceğimi, kırıcı sözlerle karşılaşacağımı ya da insanların yazdıklarımı hiçbir şekilde umursamayacaklarını düşünüyordum. Aslına bakarsanız umursanmamak dalga geçilmekten, kırılmaktan daha kolay kaldırılabilecek bir şey. 
               
               Uzun süredir çok zor günler geçiriyorum. Bunları sizinle paylaşıp vaktinizi almak ya da rahatsız etmek istemem. Bu hobi olarak başladığım yazma işi bana oldukça iyi geldi. Bu zorlu sürecin biraz olsun hafiflemesine yardımcı oldu diyebilirim.

                Asıl söylemek istediğim konu ise; bloggerların arkadaş canlısı, her yeni gelene kapılarını açan, oldukça nazik ve anlayışlı olmaları. Burası diğer sosyal medyaya asla benzemiyor. Burada belki de çok az sayıda kaba, kırıcı, başkalarını aşağılayan, küfürbaz insan var. Açıkçası ben bu tür olumsuz kişiliklerle de pek karşılaşmadım. Bazı anlatımlardan yola çıkarak bu tip insanların olabileceğini söylüyorum. Dönem dönem yanlış anlaşılmalardan kaynaklı sorunlar yaşanmış olabilir fakat bunlar da eleştirel bir dille ele alınıyor, büyük kavgalara mümkün olduğunca dönüşmüyor. Bir süre sonra da olumlu bir sonuca ulaşılıyor. 

                Geçen hafta tam da benim bloggerlar hakkında bunları düşündüğüm günün akşamı, bir mail aldım. Sevgili Derya'dan geliyordu ve bana yukarıdaki logoyu hediye etmek istediğini söylüyordu. Bir kez daha düşüncelerimde yanılmadığımı anladım. Kendisine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. 

                Şu an yaptığım iş dolayısıyla çok fazla yoruluyorum. Blogları gezip yorum yapmak benim için çok zor oluyor. Bir süredir de düzenli paylaşım yapamıyorum. Böyle olmasına rağmen yine de beni yalnız bırakmayan, paylaşımlarıma yorum bırakan, Googla Plus'ta yeniden paylaşan, bunların hiçbirisini yapmasa bile hiç değilse okuyan, tüm blogger dostlarıma teşekkür ediyorum.

              İyi ki varsınız.


                   

34 yorum:

  1. Canim benim utandirdin beni lafini etmeye hic gerek yok. Resim bana hemen senin blogunu hatirlatti böyle bir jest icimden geldi. Profesyonel bir tasarim degil keske yapabilsem. Umarim islerini yoluna koyup daha cok yazarsin. Sevgiler deryacim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim özellikle o gün bloggerlar hakkında bunları düşündüğüm günün akşamı, senden gelen mail çok hoş bir tesadüf oldu. Buradaki çoğunluk böyle sevimli, hassas, iyi kalpli insanlardan oluşuyor. Herkes birbirini destekliyor oldukça mutluluk verici. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Gerçekten kaba, küfürlü vs konuşan insanların sayısı oldukça az bloggerda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tesadüf olamaz değil mi? Buradaki insanların farklı bir havası var. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Blogların yeri çok başka. Kesinlikle en iyi çevre burada. Umarım işlerin kısa sürede hafifler de aramıza dönersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir ortam. Umarım dediğin gibi olur. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Ne zaman insan yaralanmadan uyanacak bir sabaha yada bir günü akşam edecek. ..

    YanıtlaSil
  5. Blogcular belli bir kültür birikimine sahip olduğu için kolay kolay insanı üzmez diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı yazabilmek de bir birikim gerektiriyor. Okumak, empati kurabilmeyi sağlıyor sanırım. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Merhaba :) Ben de bloğumu Ankara’da eşimle birlikte ailelerimizden uzakta yaşarken açmıştım . Kimsem yoktu ama bloggerlar benim en samimi arkadaşlarım olmuştu . Burası gerçekten çok güzel , samimi , içten . Bu ortamı çok seviyorum .😊 Sizleri tanımak , sizlerle olmak çok güzel. İnşallah yoğunluğunuz biter de aramıza dönersiniz . Sevgiler.🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi, içten, iyi niyetli arkadaşlar. Yoğunluğum uzun bir süre devam etmez inşallah. Bazen ümidim kalmasa da. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Başlığı görünce, mim sandım. Bloggerlar , genel anlamda anlamaya çalışan ve ilgili insanlardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu konu güzel bir mim olabilir. İsteyen yazsın:) Anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorlar. Genel anlamda yapıcı olmak gibi bir artıları var. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. Siz de iyi ki varsınız! :)

    YanıtlaSil
  9. Iyi niyetli insanlar oldugumuz bence okuyanlara ve blog arkadaslarimiza birseyler katmaya çalişmamizdan belli degil mi aslinda 😊.Sizde iyiki varsiniz hepberaber bir butun oluruz birlikte💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En önemlisi de kelimeler. Doğru yerde, doğru şekilde kullanılmış. samimi, ahenk içinde bir bütün olduğumuz. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  10. Blog açarak kendimizi bir çok alanda geliştirme hissi doğuyor bence herkes blog açmalı ve yazmalı ... Okuyan ve yazan kişilerin bilgi oranları daha fazla olacağına inanıyorum güzel bir konuya değinmişsin teşekkür ediyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkes açmalı. Bu sayede kendi duygularını aktarırken başka insanların duygu ve düşüncelerini öğrenmiş oluyorsun. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  11. İşinizde kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekler ve yorum için teşekkürler.

      Sil
  12. Blog açmayı bütün tanıdıklarıma tavsiye ediyorum. Çok güzel insanlarla karşılaştığımı, destek gördüğümü söylüyorum fakat cesaret edebilen yok sanırım. Ben öyle yazamam diyenler oluyor. Yazmak bana da çok iyi geliyor. Seviyorum blog dünyasını. Sevgiler 😊 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz cesaret ve zaman yeterli aslında. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  13. Görüşlerinize kesinlikle katıliyorum blog dünyası ayrı bir dünya.😊

    YanıtlaSil
  14. Verdiğiniz bilgilere ve samimi tavrınıza teşekkür ederim. İzleyiciniz oldum. Sizi benim güzelliklerimi izlemeye ve yorumlamaya davet ediyorum. Dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. heeey baksanaaa, sen en sevdiklerimdensin ki zaten biliyoon, sen de o blogırlardansın, pek zamanın olmuyor işin nedeniyle biliyom, belki başka şeyler de vardır ama baksan yaaa şu ortak öykü etkinliğine katılsana yaaaa, zor bişi diil çok zaman almaz, olmazsa bikaç cümle yazarsın, sıra sana gelince sana gelir sölerim de ben :) öykünün yeni bölümlerini de o yazıma hep ekliyom yanii, yaniii istersen yazabilirsin işteee, ben isterim yazmanıııı, e sen de öykücüsüün zateeen yaaaa işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol. Şu an çalıştığım işte çok fazla yoruluyorum. Bu nedenle biraz aksattım blogu. Sen de her zaman herkese karşılıksız destek oluyorsun bu nedenle de çok seviliyorsun. Ortak öykü fikrini çok beğendim fakat ben becerebilir miyim bilmiyorum. Bir bakayım.

      Sil
    2. bir bak var bende oku. kolay öykü. sen de yazarsın bir paragraf nolcak yaaa :)

      Sil
  16. Merhabalar.
    Okumak ve yazmak insanı rahatlatıyor. Blog dünyasında takip ettiğim bloggerlerin paylaşımlarından sadece ilgimi çeken yazı ve diğer paylaşımlarını okumaya ve incelemeye gayret ederim. Hatta bazen okuduğum bir yazıyı anlamak ve ona yorum yazabilmek için, kitap sayfalarında ve internette saatlerce uğraştığım bile olmuştur. Bu sayede ben de çok şeyler öğreniyorum. Blog ortamı, insanın ufkunu açmak ve genişletmek için insanlara çok güzel bir imkan sunuyor diyebilirim. En çok yazarken dil bilgisi ve imla kurallarına uymaya gayret ederim. Yapıları bakımından sözcükleri doğru kullanmaya ve doğru yazmaya gayret ederim. Anlatım bozukluğuna da elimden geldiğince düşmemeye özen gösteririm. Bir çok ünlü yazarların bile yazdıkları ve yayınladıkları makale ve kitaplarında bir çok anlatım bozukluklarıyla karşılaşıldığını biliyor musunuz? Lafı fazla uzatmadan, yoruma bir son vermenin zamanı geldi diyerek selam ve saygılarımla birlikte Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve samimi yorum için teşekkürler.

      Sil
  17. Aslında biliyor musunuz ben ‘pek’ tavsiye etmem burada yazmak konuşmak yerine çevrendeki sevdiğin insanların gözlerinin içine bakarak anlatmak daha makul.Ha tabi her yıl veya dönem değişiyor trend yönelişler değiştiği için hayata tutunmak içinde bir yandan gerekli oluyor geç kalınmamalı.Asıl bir mesleğiyle beraber buralardan kendisine üye çeker müşteriler bulur falan filan ama tam tersi de var düşman edinebilir yobazı tacizcisi hırsızı varda var.

    YanıtlaSil