26 Haziran 2017 Pazartesi

ANKET YAPARAK PARA KAZANMAK

            "Merhaba, çok kısa bir anketimiz var katılmak ister misiniz? Beş dakikanızı almayacak inanın. Klimalı ortamda sizi dinlendirmek istiyoruz. Düşüncelerinize değer veriyoruz. Üç gündür ayaktayım yardımcı olursanız, beş dakika..."

             Genellikle olumsuz cevaplar alınıyor. Kimse vakit ayırmak istemiyor. Aslına bakarsanız ben de eskiden öyle yapıyordum. Kim uğraşacak şimdi diyorlar. Haklılar. Fakat hiç düşündünüz mü firmalar sizin isteklerinize göre fiyatları belirliyorlar. Kalite konusunda da kendilerine çeki düzen vermelerinin en önemli yollarından biri, anketleri değerlendirmek. Fakat yurdum insanı ne diyor?

             - Vaktim yok kusura bakmayın
             - Acelem var
             - Yorgunum halim yok
             - Daha önce yapmıştık

           Bazısı yüzünüze bakmıyor, cevap bile vermiyor. Bazısı bir "S" çizerek neredeyse çevrenizden geçiyor. Bazısı öyle önemsiz, belki bir çöp parçasıymış gibi bakıyor size ve içinden "Zavallı" bile demiyor. Kimisi, yolu işgal ediyoruz diye düşünüyor. Fakat düşünceli, gayet nazik davrananlar da oluyor. Bazıları eskiden kendisi de anket işi yaptığından, bazısı acıdığından kabul ediyor. Şu an beni duymasalar da hepsine tekrar teşekkür ediyorum.

           Peki biz ne iş yapıyoruz? Neredeyse her geçene yalvar yakar para kazanmaya çalışıyoruz. Aldığımız ücret ise oldukça düşük. Yani gösterilen çabanın karşılığı değil. Günlük ücret alınan stüdyo işlerinde, iş yapıyor gözüksen de yeter. Fakat ben öyle mi yapıyorum. Hayır, fazlasıyla efor sarf ediyorum. Çevirdiğim ve anket yaptığım insan sayısı istenildiği kadar değil fakat gösterdiğim çaba bunun çok daha fazlası. Bir başkasıyla kıyaslanırsa da daha başarılıyım.

            Eğer sadece giriş yapıyorsanız anket başına 1-2-3 lira gibi ücreti var. 1 liralık bir anket bile, 15 dakikanı alabiliyor. 2 liralık bir anket 30 dakikanı, 3 liralık ise 40 dakikanı alabiliyor. Bazen anketin giriş şeklini anlayıncaya kadar bir ankete 80 dakikanı verdiğin oluyor. Bu söylediğim dakikalar, zorunlu kısımlara ait. Bunun başlaması var bitirmesi var. Gerçekten oldukça zor bir iş. Günlük temizliğe gitsen sabahtan akşama ki, genellikle geç vakitlere kadar sürmez, stressiz, en az 100-120 lira alırsın. Şimdi düşününce günlük 40 lira nere, 120 lira nere? Ama başladın mı anket işini bırakamama gibi bir durum da var. İçine sebepsiz bir hırs geliyor. Daha fazla kişi daha fazla anket...

           Peki anket yaparak para kazanmak mümkün mü?

           Düzenli ücret alabildiğiniz bir işiniz varsa ya da öğrenciyseniz anket yaparak biraz kazanabilir, ek gelir elde edebilirsiniz. Çalıştığınız yer para öderse tabii. Bir çok kişiden duyduğum, yaptıkları işin ücretini alamadıkları, alsalar bile geç aldıkları yönünde. Bu nedenle tamamen bu işe bel bağlamak yanlış olur.

           Düzenli ücret alabileceğim bir iş bakıyorum. Bir iki yer ile bayramdan sonra görüşeceğim. İşe girersem ankete devam eder miyim? Ev hanımlarının iğne oyası yapıp kazanması gibi bir şey. Boş oturacağıma yaparım.

34 yorum:

  1. Bende şu Sıralar iş bulsam yeridir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah güzel bir iş bulursun. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. vallah benim yasadigim yerde daha once hic boyle anket yapan elemanlar gormedim sadece magzalarin tanitim afislerini dagitanlara denk geldim sokusturuyorlar eline insanin kagidi :)

    YanıtlaSil
  3. Zor bir iş gerçekten. Büyük şehirlerin yoğun iş trafiğinde kimse durupta soru yanıtlamak istemiyor ne yazık ki. Kimi zaman anket yapan bir görevli görüldüğünde insanlar yolun diğer tarafına geçiyorlar. Bu zorluklara karşın ücreti de düşük oluyor gerçekten. Tek iyi yanı belki iletişimi kuvvetlendiriyor olması. Güzel ve içten bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok zor. Kimsenin ilgilenmediği onlarca saat ayakta, bir ümit gelen geçen kim varsa soruyorsun. Bir kişiye iki defa sorulduğu oluyor:) Tecrübe açısından bence herkesin, hayatında bir defa bile olsa böyle bir işte çalışması gerekiyor diye düşünüyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Benim anketlere yaklaşımım % 50-50 yani çoğunlukla durup yanıtlarım ama bir o kadar da acele zamanıma denk gelmişlerse üzgünüm der geçerim. BU arada anketleri hazırlayanlara da burdan gönderme yapayım; bir soru 3 kez farklı şekilde sorulur mu yahu? :) el insaf, zaman kaybı sadece :)

    Neyse bu sene güzel bir iş bulacağınıza inancım sonsuz... İyi bayramlar diliyorum :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anket soruları ile ilgili konuşulacak çok şey var. Sorular çok ayrıntılı ve tekrarlar çok fazla. Bunda mutlaka bir sebep varsa da denekler yani cevaplayanlar açısından bir bıkkınlık oluşuyor. Gereksizce uzatılan anket sorularında boğulan insanlar, bir kere olur deyip anketi uyguladıktan sonra, "Bir daha mı asla" diyebiliyor:) Sonrasında anket uygulanan kişiler anket şirketleri tarafından telefonla tekrar aranarak anketin gerçekliği teyid edilmeye çalışılıyor. Bazen öyle çok soru soruyorlar ki neredeyse bütün soruları tekrar sordunuz diyebiliyorsunuz. Yine denek açısından oldukça rahatsız edici. İnsanlar "Nereden bulaştım" diyor haklı olarak.
      Ay inşallah dediğiniz gibi olur da gerçekten kalıcı bir iş bulurum. Daraldım yahu...:))
      Yorum için teşekkürler

      Sil
  5. Bu ruh halini yaşamayan gerçekten bilmez. Ben de anket olayına verilen tepkilerin bazen abartıya kaçtığını düşünüyorum. Ancak anketle uğraşan her insanın da aynı iyi niyette olmadığını da görmüştüm. Sanırım her iki taraf da birbirinin nabzını çok iyi analiz etmiş ve şerbetini ona göre vermeyi becermiş :)
    En kısa zamanlısından içinize sinen bir iş diliyorum ben de. O da üzerine sayfalarca yazı yazılacak ayrı bir dert ama neyse.. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce anket işi yaptın mı?

      Sil
    2. Üniversitede yapmıştım. Toydum doğrusu, gözümüzü açtık elimize tutuşturdular anketi, tecrübe olur dediler. Hakkaten tecrübe oldu ama çok zordu. Üniversitenin son yıllarına doğru anket için yeniden birkaç talep oldu ama açıkçası zorluğunu bildiğim için uzak kalmayı tercih ettim..

      Sil
    3. Anladım. Sahada çalışmak gerçekten çok zor. Giriş yapmak sahaya göre daha kolay fakat çok zaman alıyor. İnşallah dediğin gibi iyi bir iş bulurum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Anket yapmak iki kere zor... Anketin arkasından aranılmak ve bir şeylere dahil olmanız için yapılan dil dökmeler sinir bozucu.
    Anket yapan kişiler için belki en iyi yanı; iletişimde güçlenmek. İkna etmenin psikolojisini kavramak.
    Dilerim güzel bir iş bulursunuz. Kalbinize göre olsun. İyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  7. Evet teyid için mutlaka arıyorlar. Fakat sonrası için eğer mail verilmezse irtibata geçme izni onaylanmazsa farklı bir ısrar olmuyor diye biliyorum. İletişim kurmaya çalışıldığı doğru. İkna olmak istemeyen olmuyor:)
    En güzeli acilen düzenli bir iş:) Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Anket işinin iç yüzünü bu kadar detaylı bilmiyordum.Bilgi için teşekkür ederim.Ve umarım istediğin düzenli işe Allahım hayırlı bir kapı açar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi olur. İnşallah. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  9. üniversitede öğrenciyken ben de anket işi yapmıştım. insanları ankete ikna etsen bile içerikle ilgili tereddütleri oluyor. kişisel bilgilerini asla vermek istemiyorlar. memlekette 'aman başıma bir şey gelir mi' korkusu ta o zamanlar vardı sanırım.

    yine de güzel iş. başarılar. sabırlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru. Kişisel bilgi vermekten, fikirlerini açıklamaktan korkabilyorlar. Yorum ve dilekler için teşekkürler.

      Sil
  10. Anket firmaları emeğinizin karşılığını vermiyor maalesef. Ben çoğunlukla boş çevirmemeye çalışıyorum genelde öğrenci arkadaşlar yaptığı için ancak bu ayaklı anketler de tarihe karışacak artık. Online anketler var ama onlar da aşırı uzun olunca insanın yapası gelmiyor.

    En kısa zamanda emeğinizin karşılığını alabileceğiniz bir işe geçiş yapmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize gelene kadar araci firmalar ucreti dusuruyor. Geri cevirmemek lazim. Anketci icin saatler suren emek cevaplayan icin en fazla yirmi dakika. Fakat anket isinin bitecegini sanmiyorum. Belki evrilebilir ve deneklerin katilimini tesvik edecek yollar izlenebilir. Yorum ve dilek icin tesekkur ediyorum.

      Sil
  11. Bende bir ara bu işle uğraştım zor gerçekten. Bence biz blog yazarları olarak kalemimizden kazanmalıyız. Elbette ki para için yazmıyoruz. Ama kazanma imkanıda varsa neden olmasın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazi bloggerlar bunu kendilerine yakistiramiyorlar. Bana gore blog yazarlari da yaptiklari isten kazanmali. Blog yazmak icin oldukca fazla zaman ve enerji harcaniyor. Sonuc olarak haklisin da nasil?

      Sil
  12. Sizi bunu tavsiye ettim ama daha bence becerebilmiş değilim. Ama yöntemlerini az çok biliyorum. Örneğin adsense reklamları öyle ilk başlarda çok kazandırmaz sadece bir ögrencinin cep haşlığı kadar olur. Ama trafiğiniz arttıkça hem adsense geliri hemde sitenizde diğer markaların reklamları sayesinde ayda 500-600 tl kazabilirsiniz. Bloghocam diye bisey var biliyosunuz. İste o blogun sahibi az önce bahsi geçen rakamlar kadar kazanıyormuş bunu kendi söylüyor. Size tavsiyem google adsense ile alakalı makaleleri okuyunuz.

    YanıtlaSil
  13. İstediğiniz bir iş bulursunuz umarım. haklısınız anket işi hele bu zamanda oldukça zor bir iş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcakta ayrıca zor. Soğukta da zor da:)) İnşallah. Yorum ve dilek için teşekkürler.

      Sil
  14. ben de bir anket şirketini kabul ettim. bi süre yaptım anket. para göndermediler ben de bıraktım yapmıyom. şirketin adı neydi dur, bir anketim var. geliyo hala ama yapmıyom.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten parayı düzenli alsan belkim devam edersin:) Ücret zamanında ödenmeyince bir yapan bi daha kaçıyor. Eleman da bulamıyorlar sonra. İyisi mi yapma! Yorum için teşekkürler.

      Sil
    2. Herkesin belli miktarda da olsa pataya ihtiyaci oluyor. İnsallah sende güzel.bir kazanca sahip olabilrcegin bir is bulursun :)

      Sil
    3. İnşallah:) Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  15. Dilerim daha iyi bir iş bulursun. Ama bu anket çalışması da sana çok şey katmıştır. Ortamı görmek açısından. Senin için bir deneyim sonuçta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol, inşallah bulurum. Bana çok şey kattı bu doğru. Mesela insanların yüzlerine bakarak, ikna edilebilme ihtimali ile ilgili isabet oranım yükseldi:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  16. Ben de gerek ofiste gerek mahalle mahalle gezerek yaptım anketörlük. Ne kadar zoe olduğunu biliyorum. Doğrı firma bulup da çalışmak çok önemli ama o da zor. Tanıdık vasıtasıyla bilinen bir yere gitmek daha iyi bu durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işi daha önce yapmış olanlar ne demek istediğimi çok iyi anlıyor zaten. Firmalar hep aracı konumunda. Benim çalıştığım firma da bir süredir tanıdığım biriydi. Özgürlük hak, hukuk, adalet, eşitlik ve bunun gibi pek çok konuda mangalda kül bırakmıyordu. Emekçinin haklarının korunması gerektiği üzerine güzel sözler de söylüyordu. Maalesef iş para ödemeye gelince durum birden değişti. Denilene değil de yapılana bakmak gerekiyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil