28 Kasım 2018 Çarşamba

TINDER HAKKINDA






            Tinder ve benzeri uygulamalar sosyallleşme amaçlı mı kullanılıyor?


            Gerçek bir sosyallik getiriyor mu?

            Öncelikle kendinle ilgili bi şeyler yazıyorsun. Fotoğraf atıyorsun. Karşına çıkan fotoğrafları sağa kaydırarak beğenmiş, sola kaydırarak beğenmemiş oluyorsun. Beğendiklerin de seni beğenmişlerse eşleşme gerçekleşiyor ve konuşmaya başlıyorsun. Konuşmaya başlamadıysan Tinder sana akıl veriyor. "Komik bi şeyler söyle", "Merhaba de", "Yalnızlığına son ver", hatta "Utangaç mısın?"  Gibi şeyler. Sonra konuşuyorsun ve klasik konuşmalar. Birden fazla seçenekle aynı anda konuşabiliyorsun. Sen seçeneklerden sadece birisin unutma!
         
            Bu tür uygulamalarda kişisel bilgilerin, beğenilerin öncelikli olduğunu düşünürdüm. Fakat yazdıkların önemli değil. Fotoğrafa göre karar veriliyor. Bu da sahte fotoğrafları ve uydurma kişilikleri beraberinde getirebiliyor. Bir isim bul, bir resim. Bir hikaye oluştur. Kendini orada mükemmel göster.  Oysa belki yanından geçmiyorsundur.

            Tinder'da insanlar yolda görseler ilgilenmeyecekleri insanlara sırf konuşsunlar diye şiir yazabilirler. Ya da abartılı iltifatlara boğabilirler.

            Boşver! Bi süreliğine o mükemmel çekici kadın ya da erkek olarak sahte kişiliğinin üzerinde yüksel. Yalnızlığına çare olarak gördüğün araç, bir süre sonra seni esir etsin. Orada ne olursa olsun konuşmaya can atabilecek bir sürü insan bulabilirsin. Hatta eğlence olsun diye erkek olduğun halde kadın, kadın olduğun halde erkek gibi gösterebilirsin kendini. Nasılsa seni gerçekten tanıması imkansız. Evliysen eşini masum(!) bi şekilde aldatabilirsin. İstersen ileri de gidebilirsin. Unutma ki eşine ihanet eden adam herkese ihanet eder.
           Tüm bunlar vakit kaybından başka bir şey değil. Hem sana onlarca iltifat etseler ne olacak?  Sahte bir diyalog, sahte abartılı hayranlık içeren boş sözler, seni ne kadar bir süre mutlu edecek.
       
            Benim düşünceme göre samimi ve gerçek insanlar tüm hatalarına rağmen sahtelere göre daha değerli.

            Gerçek insanlara yönelin derim.

10 yorum:

  1. Aa nerelerdeydin sen bakalim. Twitterda yakaliyorum hep 😊. Hic bilmiyorum bu uygulamayi, bilmesem de olur sanirim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalıştığım işten dolayı bloğa vakit ayıramıyorum. Çok yorgun ve bitkin oluyorum. Bilgisayarım da bozuldu. Şimdi elime bi telefon geçti. Onun da şarj problemi var fakat bi şeyler yazabiliyorum. Ara ara yazıp bloğa atmaya çalışacağım. Twittera bir süredir takılıyorum,kafa dağıtmalık.

      Sil
  2. Tinder'i ilk zamanlar yüklemiştim. Evlilere göre değilmiş! :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah nerdeee... Kendi bloğumu bile zor zahmet ziyaret ediyorum:)

      Sil
  4. O ben para kazanç falan var mı diye buna benzer diğer uygulamaları da ündirmiştim baktım hepsi trans yani cinsiyetini değiştirenlerin yer tabi onlara göre tam uygun paraya bakarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yalnızlığını bir süre gidermek amaçlı. Para kazanma söz konusu değil. Tüm uygulamalar gibi kişisel bilgi ve tercihlerini öğrenmek için yem. Tamamı sahte demiyorum fakat sahte hesaplar çok.

      Sil