22 Şubat 2017 Çarşamba

BLOGGER SORUNLARI

blogger
         
         

             Merhaba Arkadaşlar;

            Blog yazmaya başlayalı çok olmadı ve yeterince tecrübe sahibi değilim fakat şimdiye kadar yaşadığım sorunları ve edindiğim bazı izlenimleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu ve benzer konularda sizlerin de paylaşmak istedikleriniz ve tavsiyeleriniz varsa vakit ayırıp yorum yazarsanız çok sevinirim.

            Yaşadığım en önemli sorun, izleyici panelinden beni izleyenlerin blog adreslerine ulaşamamak. Google'da aratmak zorunda kalıyorum ve bu zaman alıyor. Bazen belirtilen isimlere ait bloglara hiçbir şekilde ulaşamayabiliyorum. Bu nedenle beni izleyen arkadaşları, bazen izlemek mümkün olmuyor. Bazen de evet blog adresine ulaşıyorum bu kez hata mesajı ile karşılaşıyorum ki tekrar bu konuda yaptığım işlem çok gecikiyor. Her zaman bilgisayarın başında olamıyorum. Özellikle şu son bir buçuk ayda ancak yayın hazırlamak için bilgisayarı kullanabildim.
plus


           Google Plus'tan çevrelerden de beni eklerseniz yayınlarınızı okuma şansım daha fazla olabilir diye düşünüyorum. Sizde de oluyor mu bilmiyorum takip ediyor bile olsam daha sık yazanlar nedeniyle diğerlerinin yazılarını göremeyebiliyorum. Bu sorun da yine Plus'ta paylaşım yapılarak giderilebilir belki. Buradan daha çok yayın paylaşımını eleştirdiğim çıkarılmasın. Kesinlikle öyle değil. Bu, üretkenliğin daha fazla olduğunu gösterir. Herkes sık paylaşım yapamayabilir bu, hazırlanan yazının türü, teknolojik sorunlar ile de ilgili biraz.

Blog okumak

            Benim en fazla önem verdiğim konu, yayınların okunması. Bu benim için çok önemli. Sizler bir paylaşımda bulunduğunuzda, bunu mutlaka okumaya çalışıyorum. Bazen yorum yazmadığım olabiliyor ama takip ettiklerimi okumak için büyük çaba gösteriyorum. Hepsi bana bir şeyler katıyor. Bana göre paylaşılan her yayın -muhtemelen onca işin arasında- emek harcayarak hazırlanıyor olması açısından çok önemli. Bu emeğin en önemli teşekkürü, okunması. Bazı yazarların, bu gösterilen çabaya karşılık yeterince değer görmediğini üzülerek fark ediyorum. Bunlar içerisinde çok takipçisi olan da takipçi sayısı daha az olup gerçekten güzel yazanlar da var. Öyle içten yazıyorlar ki her okuduğumda, bir sonraki yazıda nelerden bahsedecek acaba diye düşünüyorum.

            Google Plus'ta paylaşım yaparken en büyük rahatsızlığım, aynı anda birden fazla toplulukta, koleksiyonda vs bunu gerçekleştirememek. Bu da profilimde aynı konuda bir çok kez yayın paylaşımı demek oluyor ki oldukça rahatsızlık verici. Bunu uzmanlarla paylaştığımda yapılacak şu an için bir şey olmadığı söyleniyor. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

            Eğer Blogger yorumlarını Google Plus'a bağlamışsanız, her paylaşım sonrası sadece sizin kendi paylaşımlarınız bile yorum panelini kaplıyor. Bir de onayladıktan sonra yayınlama gibi bir şansınız bulunmuyor. Goggle kendisi denetlediği için, yorumların bazılarını spam olarak algılıyor ki bu genellikle link içerenler olabiliyor, link verilmeden yapılan yorumlarda da aynı şey olabiliyor ve ben bazı yorumları gizlenmiş buluyorum. Bu da çözülmeyi bekleyen bir problem olarak karşımıza çıkıyor. Diyeceksiniz ki yorum tercihini blogger olarak seç. Bildirimlerde daha belirgin olarak gözükmesi, yapılan yorumların da başkaları tarafından görülebilmesi, artılama imkânı (artılarla ilgili yaşanan problemlere de ayrıca değinilebilir şimdilik geçiyorum) açısından bunu daha fazla tercih ediyorum. Belki ileride değiştirebilirim de. Değişiklik yaptığımda yapılan tüm yorumların silindiğini düşünüyordum ama öyle olmuyormuş.

Teşekkürler

            Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. Sizlerin de bu konularda fikirlerinizi, eklemek istediklerinizi öğrenmek isterim.
         


2 yorum:

  1. Merhabalar.
    O zaman sizin bu paylaşımınızı fark etmemişiz. Sayfanızda gezinirken gördüm. İzleyici panelinden hala sizi izleyenlere ulaşamazsınız. Bu konuyu defalarca dile getirdik, ama her nedense Blogger, ya da Google bu konuya bir türlü el atmadı. Eski izleyici eklentisi ya da widgeti çok güzeldi. Bizi izleyenlerin sayfalarına bu paneldeki izleyici mini fotoğrafına tıklayınca sayfasına ulaşabiliyorduk. Güya yenilik yapmışlardı. Bu sorunu hala yaşıyor olmamıza inanamıyorum. Ama gerçek böyle.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Google Plus sorunlarını halletmedikleri gibi bir de tamamen kapatıp gittiler. Plus yorumlarımızın da hepsi ortadan kayboldu. Onca emek boşa gitti. Plus'ın Bloggerlar için iyi tarafı, birbirimizi daha kolay buluyor, gruplarda paylaşımları daha iyi takip edebiliyorduk. Sorunları düzeltmek yerine ortadan kaldırma yoluna gitmeleri sorumsuzluk. Neden eski kullanışlı widgeti ortadan kaldırdıklarını şimdi daha iyi anlıyorum.
      Google için Bloglar istedikleri gibi kâr getirmiyor diye düşünüyorum. İleride blog sistemini başka bir şeye dönüştürüp daha sonra tamamen kapatabilirler mi acaba?
      Bir sistem kulanışlıysa kalır, değilse sorunlar halledilerek iyileştirilme yoluna gidilir öyle değil mi?
      Yeterince şikayet etmediğimiz için mi çözüm üretmiyorlar diye de düşünmeden edemiyorum. Kendi kendimize konuşuyoruz sanki.
      Yorum için çok teşekkürler. Saygılar.

      Sil